O tom, jak udržet v chodu síť restaurací spojených jednou značkou, ale s různými koncepty, jsme mluvili s kreativní šéfkuchařkou jedné z největších tuzemských restauračních sítí Janou Bilíkovou. Probrali jsme, jak dlouho trvalo nalezení nových řešení v omezeném gastroprovozu, jak zvládají zdejší i světové fine-diningové restaurace dočasné úkroky stranou z původních záměrů i co plánují do budoucna.
Po rozhodnutí vlády o uzavírání restaurací vznikl v ústředí sítě Ambiente krizový tým, který začal vymýšlet, jak se s novými situacemi vypořádat, a sbíral inspiraci ze zahraničí. „První myšlenka byla, že je důležité restauracím říct, že to není jen na 10 dní. Že to dost možná potrvá až tři měsíce a ta opatření je potřeba tomu přizpůsobit,“ popisuje Bilíková. „Základní premisou bylo, že nebudou turisti, to se řešilo jednotlivě, a to, že se nevrátí 100 % hostů – když se jich po otevření ze začátku vrátí 50 %, bude to super.“
Připravují se v krizovém štábu i na další vlnu zavíraček? Je bezpečné jíst v restauracích? Existuje hodná a arogantní gastronomie a co dělá koncept konceptem? Poslechněte si celý rozhovor s Janou Bilíkovou.